Seminar: Mote, merkevare og Det store utland mars 2011

fashionFokus arrangerte et vellykket seminar på Dattera til Hagen i mars 2011. Lokalet var fyllt til randen med nærmere 90 personer tilstede. Seminaret tok for seg utfordringer knyttet til det å satse i utlandet som markedsføring, salg, logistikk, kultur, kreativt arbeid og produksjon. Foredragsholderne presenterte egen virksomhet og case og delte erfaringer og tips. 

Line-upen bestod av Marianne Bjarstad – administrerende direktør i Bik Bok, Ingrid Bredholt og Patrick Rosenfors – gründerne bak jeansmerket Mardou&Dean, Jørgen Gomnæs –  fotograf som er representert av Tinagent og Sigurd Herrlin Sørensen – markedsansvarlig i Kari Traa/Skigutane. Det var med andre ord et knippe ressurssterke personer på scenen og som bidro til kvelden med ulike innfallsvinkler til tema.

Jørgen Gomnes fortalte om fotokarriere i LA og utfordringer ved å ha levende dyr på settet! Sigurd Herrlin Sørensen viste eksempel på hvordan Kari Traa har brukt Norge og personen Kari Traa i sin markedsføring. Mardou&Dean-teamet fortalte om hvordan det også kan bli en utfordring å motta for mange bestillinger fra utenlandske butikker. Mens Marianne Bjarstad snakket om Bik Boks satsning i Sverige.

Tusen takk til foredragsholderne som stilte opp i en meget travel hverdag!

Marianne Bjarstad, administrerende direktør i Bik Bok

Ingrid Bredholt og Patrick Rosenfors, gründere av Mardou&Dean

Jørgen Gomnæs, fotograf representert av Tinagent

Sigurd Herrlin Sørensen, markedsansvarlig i Kari Traa/Skigutane

 

Tusen takk til Dattera til Hagen og Norwegian Fashion Institute.

Tusen takk til grafisk designer Silje Løkken Rødvik som lagde den fine invitasjonen.

Fashionfokus Mote, merkevare og det store utland